Maalipinnan kiillotus | Myllytys | Martinkylän Autopesu

Martinkylän Autopesu Oy

Maalipintojen kiillotukset ammattitaidolla
IMG_0343Martinkylän Autopesu Oy


MAALIPINTOJEN KIILLOTUKSET


Teemme ajoneuvosi maalipinnan kiiltävämmän kuin uutena.

Käytämme ainoastaan parhaita ammattilaisille tarkoitettuja aineita ja laitteita.

KIILLOTUS / MYLLYTYS

Kiillotuksesta käytetään myös termiä myllytys tai puleeraus.

Käytännössä ajoneuvon maalipinnan viimeistelevää kerrosta hiotaan. Toimenpide poistaa vauriosta riippuen naarmuja tai hapettumia ja palauttaa alkuperäisen kiillon.

Henkilöauton kiillottamiseen kaikkine oheistöineen hieman autosta ja vaurioista riippuen 5-10 tuntia, ja jotkut projekteistamme ottavat koko viikonlopun.
Ajanvaraukset & tiedustelut:
Voit tiedustella kiillotuksista suoraan numerosta 040 190 5151 tai myynti@mk-autopesu.fi. Jos emme vastaa, niin lähetä SMS tai WhatsApp-viesti niin palaamme asiaan mahdollisimman pian!


Stacks Image 6481


Stacks Image 6483

Ylläolevassa kuvassa havainnollistetaan maalipinnan kerrosten rakennetta. Myllytyksessä käsitellään ainoastaan päällimmäistä kirkaslakkakerrosta. Pohjamaaliin tai ajoneuvon rakenteisiin ulottuvia vaurioita ei voi korjata myllyttämällä, vaan ne vaativat aina asianmukaisen korjauksen. Joskus pohjamaaliin ulottuvia naarmuja voidaan häivyttää hieman näkymättömämmäksi hiomalla niiden reunat pyöreämmäksi jolloin saadaan optinen vaikutelma että naarmu ei ole niin syvä.


TYÖVAIHEET

Kiillotusprosessiin kuuluu yli 10 työvaihetta:

  • Liuotinpesu
  • Huolellinen esipesu painepesurilla
  • Kinnaspesu (käsinpesu)
  • Pien ja lentoruosteen poisto
  • Kuivaus
  • Maalipinnan paksuusmittaus
  • Teippaus / maskaus
  • Kiillotus, 2-4 eri vaihetta eri karkeuksilla
  • Emäs / liuotinpesu
  • Kinnaspesu
  • Kuivaus ja tarkastus
  • LSP eli loppuvahaus tai muu käsittely

Ylläkuvattu prosessi on aina minimi, ja voi sisältää asiakkaan autosta ja/tai toiveesta myös lisävaiheita, riippuen siitä mitä autolle ollaan tekemässä.

Listat ja kumiset osat teipataan umpeen, jotta hiontatahnat eivät sotkisi niitä. Lisäksi pyörivä laikka saattaa aiheuttaa jäljen ei-toivottuun kohtaan.

Käytämme maalipinnan tarkistukseen kalibroitua kalvopaksuusmittaria ja työjäljen ajonaikaiseen seurantaan Scangripin auringonvaloa jäljittelevää työvaloa.



VIIMEINEN SILAUS..

Tarkastusprosessin jälkeen ajoneuvo käsitellään asiakkaan kanssa sovitulla tuotteella. Vaihtoehtoja on monia. Asiakas voi valita kovavahan joka sisältyy meillä aina myllytyksen hintaan (myllytettyä pintaa ei saa jättää käsittelemättä!) tai jonkun monista kestopinnoitteistamme.

Suosittelemme aina asiakkaallemme
kestopinnoitetta ja voimme yleensä tehdä hyvän pakettitarjouksen myllytysten yhteyteen.





VAIKEAT TAPAUKSET

Käyttämämme tekniikat ovat hellävaraisia mutta tehokkaita. Joskus maalipinnassa on sellaisia vaurioita, että vaaditaan kovempia otteita. Maalivirheet, kuten appelsiinipinta ja valumat vaativat vesihiontaa ensimmäisenä askeleena. Voimme korjata myös nämä asiakkaan kanssa sovitulla tavalla.

Vesihionnasta sovitaan aina erikseen.






MIKSI NIIN TYÖLÄS PROSESSI?

Jokainen tekemämme auto on käyntikorttimme.

Pahimmillaan tunnin ”pikafiksit” tarkoittavat asiakkaalle karvasta pettymystä ensimmäisen pesun jälkeen, kun ajovirheet piilottavat maskaava aine liukenee pois.

Emme siis tee pikafiksejä lainkaan.

Huolimattomasti ja tekniikasta välittämättä tehty työ päättyy yleensä
hologrammeihin tai muihin työvirheisiin.

Tummat metallihohtovärit ovat työläämpiä kuin tavalliset värit, ja vaativat lähes poikkeuksetta yhden kiillotuskierroksen lisää sopivalla tekniikalla.

Huolella tehty työ palkitsee niin tekijän kuin asiakkaankin.



Stacks Image 6586

Stacks Image 6508

Stacks Image 6532


Stacks Image 6540

Stacks Image 6546


Stacks Image 6558

Pikaisen myyntifiksin alta paljastunut maalipinta. Kuvassa näkvvät raidat ovat karkean kiillotuslaikan ajojäljet - tässä tapauksessa koko ajotekniikka on ollut kyseenalainen.

Stacks Image 6570

Asiakkaamme auto ennen käsittelyämme kirkkaana kesäpäivänä. Tämäkin maalipinta saatiin korjattua, ja asiakkaalle hyvä mieli.